סוגי דפי נחיתה
בואו נדבר על סוגי דפי נחיתה. ברמת העיקרון דפי נחיתה מגדילים את המכירות וההמרות בעשרות אחוזים. אך על מנת להפיק מדפי נחיתה את התועלת, לא רק שחשוב להשקיע בעיצוב הדף ותוכנו – יש גם להשתמש בסוג הדף המתאים למטרות שלכם.
ישנם סוגים שונים של דפי נחיתה, אך הנקודה החשובה היא שכל אחד יכול להשיג מטרות שונות ולהתאים לשלבים שונים במסע הלקוח.
דפי ספלאש (Splash landing page) – דפי נחיתה מסוג זה מיועדים להצגה מקדימה לפני הכניסה לאתר. זהו לא סוג דפי הנחיתה שבו תשתמשו לצורך גיוס לידים והם מתאימים לכל שלב במסע הלקוח. הם יכולים לשמש לצורך פרסום של אחד ממוצרי או שירותי החברה, וגם לאסוף מידע חשוב ומקדים בטרם הכניסה לאתר. כמו למשל השפה של הגולש או גילו.
דפי סקוויז (Squeeze landing pages) – אם מצאתם את עצמכם מסתכלים באיזה אתר. ופתאום קפץ לכם פופ-אפ שהזמין אתכם להשאיר את כתובת האימייל שלכם על מנת לקבל מבצעים מיוחדים, זוהי דוגמה טובה לדפי סקוויז. דפי נחיתה מסוג זה יעילים מאוד למטרה זו והם ישיגו תוצאות טובות כאשר הם פשוטים וממוקדים.
דף נחיתה ללכידת לידים – כאשר מדברים על סוגי דפי נחיתה, זהו השכיח ביותר. אלו הם דפי נחיתה ארוכים המיועדים לשלבי האמצע של מסע הלקוח. מה שמבדיל אותם מדפי נחיתה אחרים הוא איסוף הפרטים באמצעות טופס. אחד העקרונות החשובים בדפי נחיתה מסוג זה הוא להתאים את הצעת הערך שלכם למורכבות הטופס. כלומר אם תרצו שהגולש יטרח למלא פרטים מרובים, תנו לו סיבה טובה. שימוש בדף שכזה יאפשר לכם לקבל תובנות רבות לגבי הקהל שלכם.
דף נחיתה למכירות – זהו דף הנחיתה בו אנו משתמשים לסוף מסע הלקוח. מבין כל סוגי דפי נחיתה, זהו אחד המאתגרים ביותר. תפקידו הוא לשכנע את הלקוח לבצע רכישה. הדף צריך להתאים לאופי המוצר או השירות. ברמת עיקרון ככל שהמוצר יותר יקר, כך נדרש דף ארוך יותר עם נימוקים משכנעים לרכישת המוצר. בדפים מסוג זה אנו צפויים למצוא את תיאור המוצר ותכונותיו, שאלות ותשובות והמלצות של לקוחות. הכל כמובן בהתאמה לקהל היעד.
דף נחיתה לתכנית שותפים – שיווק מפה לאוזן הוא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר. הלקוחות המרוצים שלם הם הפרסומת האותנטית ביותר למוצר או השירות. על מנת למנף זאת ניתן להשתמש בתכנית המתגמלת לקוחות קיימים על הבאת לקוחות חדשים. לצורך כך מומלץ להשתמש בדף נחיתה מיוחד המיועד למטרה זו. כלומר דף נחיתה המיועד ללקוחות הפוטנציאליים שהופנו על ידי לקוחות קיימים. בדרך כלל נציע הטבה מסוימת אשר תעודד את הקנייה.
ישנם עוד סוגי דפי נחיתה. לכל אחד יש את המאפיינים שלו והמטרות שלו. אך מה שמשותף לכל אחד הוא הצורך בעיצוב מותאם אישית ותוכן הקולע למטרה. לצורך כך יש צורך בהבנה של מהות המוצר או השירות, לצד הכרות עם קהל היעד ומאפייניו. לאחר שאלו אופיינו במדויק ניתן להתאים עבורם את השפה השיווקית.